בטיחות בגני הילדים בעקבות חוק הפיקוח על גני הילדים הפרטיים.

חוק הפיקוח על גני הילדים הפרטיים הולך לבצע מהפיכה של ממש בתחום שפעל עד היום ללא פיקוח ממשי, תחום הבטיחות בגני הילדים הינו המרכיב החשוב ביותר בהגנה על שלומם הפיזי של הילדים בגילאים אלו.

לאחר בדיקה מעמיקה של גני הילדים הנמצאים במבנים אשר לא יועדו לגני ילדים,  נראה שלא ניתן להתאימם למפרטים הקיימים היום במשרד החינוך ובמשרד התמ"ת שמהם ניזון החוק.

לדוגמא: גן ילדים שכור הפועל במבנה בן למעלה מ20 שנה ואין בו ממ"ד,  דרישת פיקוד העורף היא לבנות ממ"ד בגודל של כ12 מ"ר ועלותו גבוהה מאוד, והתוצאה אינה אפקטיבית בשעת חרום, כי גננת עם 40 ילדים בשעת חירום לא תרוץ להכניס 40 ילדים למבנה ממ"ד, ניתן ליצור חלופה שבשעת חירום לא ייפתחו אותם גנים שלא יהיה בהם ממ"ד מתאים בגודלו.

הדוגמאות הינן רבות לחוסר יכולת להתאים גן ילדים לדרישות של גן שנבנה באופן ייעודי, התאמת גובה השקעים, דלתות, אסלות  וכדו'.

גן ילדים /פעוטון – מעל 10 ילדים  פועל בדרך כלל בתוך מבנה שכור בית פרטי /מקום מסחר  ואשר לא תוכנן מראש למטרה זו, בארץ פועלים כ15000 מסגרות פרטיות, לא ניתן לבנות 15 מבני גנים המותאמים לגן ילדים, ומתוך הצרכים כך פועלים גנים אלו.

רצוי להתחיל את עבודת הבטיחות מלמטה ללמעלה, מגן ילדים שמעולם לא ביקר בו יועץ בטיחות רצוי ליצור סטנדרט שיפעל בהדרגה עד להפיכת כל הגנים לגנים בטוחים, כך אנו עובדים מספר שנים עם גני ילדים עוד לפני שהחוק עלה ואנו רואים שיפור רב בנושאי הבטיחות בגני הילדים.

יש צורך בהתאמת הגן  לסביבה בטוחה לפעילות הגן, בהתייחסות לכך שישנם שינויים שלא ניתן לבצע במבנה עקב חוזה השכירות, אבל ניתן ליצור התאמות חלופיות. ועדיין חייבת הקפדה על סטנדרטים בריאותיים ובטיחותיים בהתאם למספר הילדים במבנה.

אנו רואים את עצמינו שותפים בהטמעת נושא הבטיחות בגני הילדים.

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי