16 שנות עצמאות – ראיון חג חגיגי עם אשר לוי

לרגל חגיגות העצמאות של המדינה שוחחנו עם אשר לוי על עצמאות, ילדות, ניהול עסק ולקוחות. שמענו סיפורים מרתקים אך בעיקר, לקחנו הביתה הרבה תובנות…

אשר, איזה סוג של מנהל אתה?

אני מנהל שמעורה בכל הפרטים. מעניק לעובדים שלי עצמאות רבה אבל מעוניין, ודואג לכך, שהעסק בכלל והשירות בפרט ישדרו את הערכים המרכזיים בהם אני דוגל: אמינות, מקצועיות ומוטיבציה. אני בעד לפתור דברים ולהתקדם וגם כבעל עסק אני אוהב שלידי יהיו אנשים שאוהבים להתקדם ולא לדרוך במקום. לרוב אני מצליח.

אשר לוי, סוכן ביטוח מזה 16 שנה, אב לחמישה, נשוי לענת, מאמנת ומדריכת אומנות לילדים ונוער, ומתגורר במודיעין החל מ- 2007.

אשר, יליד ירושלים ובן למשפחה חרדית בת 9 נפשות מספר על ילדות רוחנית, אשר קודש וחול שמשו בה בערבוביה. כבר כשהייתי ילד, מספר אשר, הייתה לי נטייה לעיסוק בכספים. המקצועות בהם בחרו אחי ואחיותיי הם עדות לגיוון ולפתיחות שהייתה במשפחה: אח מנהל רשת חנויות, אח עו"ד, אח אברך ושלוש האחיות בתחומי ההוראה – בדיוק כמו אבי.

ביטוח למד אשר במכללה לביטוח, והפך לעצמאי יום לאחר סיום הלימודים, מהלך שהתגלה כנכון ומבורך. "בדרך זו הגשמתי את מטרותיי בדרך שלי" הוא אומר ומפרט:

גם כיום, אני דוגל בחיבור בין קודש לחול, בעשייה בכלל ובעסקים בפרט.  בהקמתה ובניהול עסק של ביטוח חייבים להבין את  חוויות היום יום של הלקוחות, לשדר להם תמיכה ובמקביל גם הרבה אמונה וביטחון.

כאדם דתי ומאמין אני משוכנע שהעיסוק בביטוח אינו פוגם באמונה בה'. נהפוך הוא. ביטוח הוא השתדלות שכל אדם צריך לעשות על מנת לקחת אחריות על חייו אף אחד לא צריך לסמוך על הנס.

במה העסק שונה מסוכנויות ביטוח אחרות?

אני יכול למנות מספר נקודות בידול אולם בעיניי המשמעותית מכולם היא ההסתכלות המעמיקה, והירידה לפרטים על מנת לעשות את העבודה קצת אחרת. הטוויסט הזה יכול לשנות אל כל התמונה…  קחו לדוגמא מקרה שהיה…

הרבה לקוחות פונים אלינו ומבקשים מאתנו הצעת מחיר, כאשר לרבים הדגש הוא כמובן המחיר. כאשר אני מציע מחיר אני משתדל להסתכל על כל ההיבטים הביטוחיים הרלוונטיים לעסק,  לשאול את כל השאלות הנכונות, ולדמיין – גם אם לעיתים זה נראה מופרך – כל סיטואציה.  כאשר חושבים על כל האפשרויות הלקוח יכול להחליט מה מתאים לו לבטח ומה לא, אבל הוא לפחות לא יוכל לומר "לא ידעתי".

בית כנסת אותו ביטחתי במשך שנים החליט לעבור לסוכנות אחרת בגלל הצעה זולה יותר שקיבל.

מכיוון שאני ביקרתי במקום, ויותר מפעם אחת, נקודת המבט שלי הייתה אחרת ולכן הצעתי הייתה בהתאם השוואה מדוקדקת של ההצעות העלתה כי לא כל הפרמטרים היו זהים. במקרה הזה הלקוח לא השווה תפוחים לתפוחים, והמתחרים לא ביקרו במקום ולא אמדו נכון את מה באמת צריך לבטח. וזה חבל… כי כאשר היה מגיע מקרה ביטוחי זה היה פועל לרעתו. זו רק דוגמא. ככלל, אין לי עניין ללכת על הסף התחתון, גם לא על מנת "לקבל עוד לקוח".

גם בנוגע לקידום העסק אני בהחלט לא "הולך על המינימום". ברור לי שעל מנת להשקיע אני צריך לקדם פרויקטים חדשים, שותפויות חדשות, שיווק מסוג אחר ועוד.

מהן נקודות הציון בהתפתחות הסוכנות? איפה אתה רואה את השינויים הגדולים?

כל המעברים הפיזיים של הסוכנות – מהבית לסולומון סנטר ואח"כ למשרד מרווח בקניון – היוו נקודות ציון אולם חשוב לי לציין כי על המעברים החלטתי במטרה לעשות שינוי ולא כתוצאה ממנו.

נקודות ציון נוספות הן נגזרת של יוזמות ויזמויות שלי. באופיי איני מסוגל לשקוט על שמריי. אני חייב לגוון, לפתח את העסק בדרכים יצירתיות. זה בא לידי ביטוי במיתוג העסק ושיווקו, בהכנסת שותף אסטרטגי חדש אשר יאפשר לעסק להתפתח לכיוונים נוספים,  בפרויקטים שהם מעבר לעיסוקים הקלאסיים של סוכנות ביטוח ועוד.

איזו המלצה יש לך לבעלי עסק אחרים?

ההמלצה הכי חשובה שלי היא להסתכל קדימה, כמה שיותר רחוק, ולא לפחד מהתנסות ומקבלת החלטות, גם אם הן פחות מקובלות וגם אם לא כולן צולחות. אני מאמין שגם מנפילות לומדים וצומחים ובקצרה: תאמין בעצמך ותצליח.

מה הכי חשוב לך כמנהל צוות?

אני מאמין שצוות לא לומדים לנהל. הלמידה מתבצעת תוך כדי תנועה… יש אתגרים שחוזרים על עצמם אבל כאשר מדובר באנשים, תמיד יש מה ללמוד. למזלי יש לי צוות תומך ומקצועי נאמן ושותף לדרך, שמוכן ללמוד ומחויב לשירות לקוחות, להתקדמות ולקדמה.

ובאילו כלים אתה משיג את חווית העבודה החיובית?

אני מאוד משתדל להקנות לצוות תחושת שייכות, ליצור הווי ולספק כל הזמן כלים מקצועיים כגון הדרכות, השתלמויות ושותפות לעשייה בקדמה הטכנולוגית.

מהו המסר המרכזי שלך ללקוחות?

כמובן שאנחנו כאן כדי לתת שירות אבל מעל הכל אנחנו כאן כדי לנהל תיק ביטוח ולא כדי למכור ביטוח. אנחנו כאן כדי להישאר וללוות את לקוחותינו לאורך שנים, עם צמיחת המשפחה, בשמחות, באתגרים לא פשוטים ובכל מצב אחר.

החלטת למקם ולפתח את העסק שלך דווקא בעיר מודיעין, מומלץ?

הגעתי למודיעין מבית שמש לפני 7 שנים. ראיתי בעיר מקום לגור בו וגם מקום בו אני רוצה לפתח עסק. הבנתי שזו בהחלט עיר שאפשר וכדאי להשקיע בה. הן מול לקוחות פרטיים והן מול לקוחות עסקיים. עדיין, אני סבור שהתפיסה של חלק מתושבי העיר מאוד פריפריאלית. תושב תל אביב שירצה לרכוש שירות או מוצר ינסה קודם כל לעשות זאת ליד הבית. כך גם תושב ירושלים. רבים מתושבי מודיעין מחפשים פתרונות רחוק מהבית, וחבל. ולצערי, גם התפיסה של הרשות העירייה דומה. אני בהחלט סבור שעסקי עירך – קודמים!

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי