החוגים בפתח וההורים במתח? הערכות כלכלית לקראת שנת הלימודים

החוגים בפתח וההורים במתח? "סוף מעשה במחשבה תחילה" לקראת רישום הילדים לחוגים.  כך תערכו לקראת שנת הלימודים מבלי להיתקע עם תשלומים…

רותי שרון / יועצת ומרצה לכלכלת המשפחה

ההוצאה על חוגים במשפחה ממוצעת עם 3 ילדים יכולה להגיע ליותר מ-1,000 ₪ בחודש, הוצאה לא קטנה בהחלט. לעיתים קרובות ההורים והילדים מתלהבים ורושמים את הילדים למספר חוגים, ואח"כ מגלים שהילד או הילדה בכלל לא רוצים להמשיך ללכת לחוג. ואנחנו? נתקעים עם התשלומים. במקרים אחרים, אנחנו ההורים מגלים שהעומס עלינו הוא רב מדי בגלל ההסעות קדימה-ואחורה, ומתחרטים. ולכן, כמו במקרים רבים אחרים – הכלל של "סוף מעשה במחשבה תחילה", רלבנטי יותר מתמיד.

הנה כמה דברים לשים אליהם לב:

  • עשו חישוב כולל של כל העלויות הצפויות בהרשמת הילדים לכל החוגים שתכננתם. תוכלו להיעזר בטבלה המצורפת. שימו לב שלעיתים ישנן עלויות נוספות לעלות החודשית: תשלום שנתי, ציוד וחומרים, ביטוח. בד"כ העלות החודשית היא רק למשך 10 חודשים.
  • אל תשכחו לקחת בחשבון גם את עלויות תנועות הנוער. בד"כ יש תשלום שנתי, ותשלום עבור הטיולים והמחנות בחגים ובחופש הגדול.

  • בידקו אם תוכלו לעמוד בעלות החודשית המשוקללת.אם גיליתם שהיא כבדה עליכם, כדאי לגבש עם הילדים הסכמה על איזה חוג ניתן לוותר. במקום החוג הנוסף, אפשר ללכת יחד לפעילויות חד פעמיות אחת לחודש-חודשיים עם אחד הילדים, למשל: לסטודיו לקרמיקה, לג'ימבורי, לבאולינג, לקולנוע ועוד. ההוצאה על הורה וילד וילד תהיה זולה יותר בחישוב שנתי, בהשוואה לרישום לשני חוגים לכל ילד, ויש גם ערך מוסף: בילוי אישי עם הילד.
  • כדאי לבדוק לגבי הנחת אחים. בד"כ אם הילדים נרשמים באותו המקום, כמו למשל המתנ"ס, מקבלים הנחת אחים.
  • שימו לב לתנאי ביטול החוג. ישנם מקומות שמאפשרים ביטול פעם בחודש, וישנם מקומות שלא. העדיפו להירשם למפגש ניסיון לפני שאתם רושמים את הילד.
  • אל תתפתו לתת שיקים פתוחים! במקרה שמפעיל החוג נעלם, אין לכם דרך לקבל את כספכם בחזרה, מכיוון שהוא יכול להסב את השיקים לצד שלישי.
  • שימו לב שאתם מקבלים קבלות וחשבוניות על התשלום. במקרה של ביטול החוג ע"י המפעיל יהיו לכם אסמכתאות על התשלום ותוכלו לפעול לקבלת כספכם בחזרה.

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי