67 שנים? היה שווה לחכות…

אילנה שמיר יצאה למסע כנגד כל הסיכויים ולאחר 67 שנה הצליחה לקבל כחצי מליון שקל – כספי פוליסת הביטוח של אביה – שנפטר לאחר השואה. לסיפור הלא יאמן הזה יש קצוות בבולגריה, קיבוץ גניגר ואיטליה. אז מה בדיוק קרה שם ומה אתם יכולים ללמוד מהסיפור.

שואה, הצהרת הון וגזל

ב- 1942, נדרש רחמים ברכה, שהיה בעל מפעל לשטיחים ואחד הסוחרים העשירים בבולגריה, למלא הצהרת הון בטרם הוחרם רכושו על ידי השלטונות. המשפחה הוגלתה לכפר קטן בבולגריה וכך שרדה את המלחמה. בסופה, קיווה אבי המשפחה לחזור לסופיה עם אשתו ושתי בנותיו ולשקם את הריסות חייו ולהחזיר את רכושו. אולם, השלטונות התנגדו וברכה נפטר מעט לאחר מכן.

מסמכים ישנים ואור בקצה במנהרה…

שמיר, 78, מעולם לא וויתרה על רצונה וזכותה להחזיר את הגזל ולאחר נפילת המשטר הקומוניסטי, לפני 25 שנה, הצליחה להחזיר לידיה חלק קטן מהנכסים ובמהלך החיפושים מצאה מסמכים רבים אשר עתידים היו לשנות את תוצאות המאבק.

הצהרת ההון של אביה, בה צוינו פרטי ביטוח החיים שלו ושמות אשתו וילדיו.

עכשיו היה על ברכה למצוא עורך דין אשר יסכים לייצג אותה בתביעתה לקבלת חלקה בביטוח החיים של האב. לאחר חיפושים רבים היא מצאה משרד אשר נאות להתמודד עם האתגר וההישג הראשון שלו היה איתור חברה איטלקית, אשר רכשה את חברת הביטוח הבולגרית המקורית, וקיימת עד היום. החברה ניסתה להתנער מהאחריות בתואנה שקיים חוק המסדיר תשלומי ביטוח לכל ניצולי השואה אולם עורכי הדין התעקשו ומאחר וברכה נפטר לאחר השואה ועל הפוליסה לא חלה התיישנות מאחר שרק עתה נמצאה, קבע בית המשפט כי שמיר תזכה בחצי מליון ₪ + הוצאות המשפט.

אז מה ניתן ללמוד מהסיפור? 

גם בעידן האינטרנט מנפקות חברות הביטוח פוליסות מודפסות יחד עם זאת מחובתכם לשמור את המסמך בשלמותו.

  • מסמכי ביטוח מומלץ לשמור כל עוד שהפוליסות בתוקף
  • שמרו את המסמכים בתיקיה מסודרת במקום ידוע
  • מומלץ לסרוק פוליסות מרכזיות ולשמור את העותק הדיגיטלי בתיקיה מסודרת לא רק במקום אחד

 

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי