כל מה שחייבים לדעת לפני שבוחרים את הגן לילד

מתברר שהבחירות שבאמת לא נותנות לנו מנוח אינן הבחירות לכנסת, אלא דווקא לגן של הילדים בשנת הלימודים הקרובה….

אז פרטי או ציבורי, במסגרת קטנה או גדולה? עם חצר או בלי? להסתמך רק על "תחושת בטן"? העיקר שתעברו על כל סעיפי הצ'ק ליסט ותוודאו שלגן יש ביטוח.

שוחחנו עם הגב' קרן איוס, יו"ר ח.י.ב.ה (האיגוד הארצי למסגרות חינוך פרטיות) במטרה לקבל ממנה המלצות לגננות ולהורים לקראת ההרשמה הקרבה למסגרות השונות. אין ספק, האחריות למציאת הגן המתאים והבטוח לילד היא של ההורים בעוד שהאחריות להתנהלותו של גן בטוח, איכותי עם ילדים מאושרים והורים מרוצים – מצוי אצל הגננות.

גננות? גן מעולה שווה שיווק!

לגננות ממליצה קרן לשווק את הגן בדיוק כפי שהוא בחיי היום יום. הקפידו בכל יום וגם בימי ההרשמה שהגן יראה בטוח, רענן ומזמין. בימי ההרשמה דאגו לשווק את הגן (כן, כן, אין כבר "מובן מאליו", יש תחרות):

  • צוות מספק. הקפידו שאיש צוות יקבל את ההורים ויספק לכם מענה. אם מדובר במשפחתון קטן נהלו את השיווק לאחר שעות הפעילות.
    ‍      ‍
  • תלקיט חומרים. הכינו מאגר חומרים ומידע להורים. הורה מעוניין יוכל לעיין ולהעמיק בהם גם בביתו! הכינו: כרטיס ביקור, פלייר איכותי, לוח חופשות, מסמך "אני מאמין" המציג את הגן ואת ייחודו, חוגים מיוחדים, תפריט מומלץ ועוד. אם תעשו זאת – מובטח שתיזכרו לטובה כבעלות עסק אחראיות ורציניות.
    ‍      ‍
  • שמרו על קשר. אספו את פרטי ההורים וצרו עמם קשר לאחר יומיים שלושה. הזמינו אותם להתרשמות שנייה… אם החליטו לא לחזור נצלו זאת לקבלת משוב.
    ‍    ‍
  • מודיעין עסקי. אל תשברו שוק במחירים נמוכים מדי ואל תגזימו… בדקו את עצמכם!
    ‍    ‍
  • הבידול שלכם. ספרו במה אתם מיוחדים. האם הצוות עובר השתלמויות, מהו האקלים הרגשי אותו מקנים לילדים, מה מדיניות מעורבות ההורים ועוד.
    ‍     ‍
  • ח.י.ב.ה. אם הגן שלכם משתייך לחיבה כבר זכיתם בבידול משמעותי. חיבה היא תעודת איכות ועדות לליווי הגן בכל תחומי החינוך, מתן ייעוץ פדגוגי, שיווקי, השתלמויות למנהלת ולצוות, מתן דגש על ייעוץ משפטי וליווי משפטי צמוד על ידי עו"ד המתמחה בגני ילדים פרטיים ועוד… גם אם ההרשמה לשנה"ל הבאה בפתח – לא מאוחר להצטרף!

ומילה בנוגע לצהרונים – כל הנאמר רלוונטי גם לבעלי צהרונים!

הורים? האחריות גם שלכם!

פברואר הוא חודש ההרשמות וכל הורה מעוניין שהילד שלו יהיה ב"גן מעולה" עם "גננת מדהימה". אז איך מוודאים שזה יקרה?

בגן ציבורי פרמטרים רבים – הקשורים לאיכות ותקינות המבנה וגם לסביבה החינוכית – נבדקים על ידי גורמים ממלכתיים לפי דרישות שנקבעו מראש על ידי משרד הבריאות, בטיחות הג"א, פיקוד העורף וכיבוי אש וחלקם גם מפוקחים במהלך השנה (פיקוח על סביבה חינוכית על פי גיל). הורה מקבל זימון לאזור הרישום ומשם הוא יכול לבחור בין מספר אופציות.

בגנים הפרטיים זה ממש לא עובד… ההחלטות מצויות רובן ככולן בידי ההורים – מיקום בטיחות המבנה, הכשרת הצוות, הניקיון, ביטוח הילדים, המבנה והצוות ועוד ועוד.

אז מה מומלץ לבדוק כאשר אתם מעוניינים לבחור גן לילד?

הדברים הבסיסים והחשובים ביותר ביטחון ובטיחות. ניקיון סדר וארגון. סניטציה ובסטריליזציה. אל תהססו לבדוק כיצד נראים המטבח, השירותים ואזורי ההחתלה, האם הריהוט מקובע לקירות, האם הסביבה בטוחה ומותאמת להתפתחות הילדים על פי גילם, כולל משחקים ומתקנים תקינים.

   ‍
ביטוח. ביטוח. ביטוח.

אל תתביישו לבקש לראות האם הגן מבוטח. מה צריך לכלול הביטוח? ביטוח הילדים וסקר ביטוח מקיף, ביטוח מבנה וביטוח הצוות. גן שמבטח הוא גן שלוקח ברצינות את עבודתו, לוקח אחריות על הילדים, הצוות והמבנה. מה זה אומר? ניתן להעריך שגן שלוקח ברצינות את היבטי הביטוח השונים ייקח בשיא הרצינות גם אתכם ואת ילדכם.

מה עוד?

  • ענייני צוות. גם אם גילאי הילדים קטנים, בדקו שלפחות איש צוות אחד יהיה בעל גישה והכשרה. בדקו אם האינטראקציה בין הצוות לבין עצמו ובין הצוות לילדים חיובי ומחויך ובאופן כללי –  אם הילדים נינוחים ונהנים מחוויה חיובית.
  • מראש או בהפתעה. פעמים רבות שואלים אותי האם לבוא ולבדוק את הגן בתאום מראש או בהפתעה… לדעתי לא חייבים לתאם אלא לקבל מסגרת זמנים רלוונטיים כמו בעסק עם קבלת קהל (ניתן להגיע בין 8:00 בבוקר ל- 9:30 וכד').
  • תזונה. מותר וגם רצוי לשאול מה בתפריט והאם הוא נבנה על ידי בעלי מקצוע, היכן מוכן האוכל והיכן אוכלים הילדים
  • נהלים. בקשו לדעת מהן שעות הפעילות של הגן, מה מספר הילדים המקסימאלי, האם יש חוגים או העשרה אחרת, מה להביא לגן, מה אסור להביא, מה ההנחיות בנוגע ללבוש ומה בעת מחלה
  • לוח חופשות. בקשו את הלוח מבעוד מועד, כך תיחסכנה הפתעות לא נעימות
  • המלצות. בהחלט מומלץ לבקש המלצות. ניתן גם לבקש להגיע כשההורים מגיעים או אוספים ולשוחח עמם באותה הזדמנות

לאתר ח.י.ב.ה

לפייסבוק של ח.י.ב.ה

ליצירת קשר עם ח.י.ב.ה , 1700-70-38-70

ליצירת קשר עם קרן יו"ר האיגוד 052-6311503

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי