ניצול ההטבות לפני סוף שנת המס לעצמאים ולשכירים

אם הגעתם לנקודת הזמן הזו ועדיין לא הפקדתם כספים בביטוח הפנסיוני או בקרנות ההשתלמות עדיין לא מאוחר! יש לכם כמה ימים לעשות זאת… ריכזנו עבורכם מידע ודוגמאות בנוגע להפקדות ולהטבות המס להם זכאים שכירים ועצמאיים.

עצמאי – ההכנסה ממנה גוזרים את ההפקדות הינה הסכום הנמוך מבין השניים: הכנסה חייבת במס (לא מחזור שנתי) או תקרת ההכנסה המוכרת להפקדות על פי מס הכנסה. על מנת לזכות בהכרה בהפקדות יש לפעול בהתאם לתנאים הקבועים בחוק.

זיכוי: החזר מס בשיעור 35% מסך ההפקדה המוכרת מבוצע רק מהמס המשולם (אם אין חבות מס לא יבוצע החזר, ואם ההחזר גבוה מהמס המשולם יבוצע החזר רק עד גובה המס שהיה אמור להיות משולם). בנוסף יש לזכור כי כל הוצאה מוכרת תופחת מההכנסה החייבת ובגין הפקדה מוכרת יתקבל החזר מס בגובה 35% מההפקדה המוכרת.

כך לדוגמא בהכנסה שנתית של 150,000 ₪ ההוצאה המוכרת מגיעה ל- 16,500 ₪ והזיכוי להפקדה המוכרת מגיע ל- 7,500 ₪ במקרה של ביטוח פנסיוני. אם החלטתם להפקיד לקרן השתלמות הרי שהניכוי מותנה בהפקדה מלאה של 7% שהם 10,500 כאשר ההוצאה המוכרת תעמוד על 6,750 ₪.

שכיר – אם אתם שכירים הפקדותיכם קשורות ישירות להפקדת המעסיק (גם כאן קיימת תקרה). אם אתם מבוטחים בביטוח פנסיוני אתם מחויבים בהפקדה הזהה לזה של מעסיקכם. החובה להפקדה מקבילה חלה על השכיר עד ל- 5% הראשונים אותם הוא יכול להגדיל על פי בחירתו עד ל- 7%.

למה תהיו זכאים? להחזר מס בשיעור 35% מהפקדתו עד לתקרת שכר בסך 8,700 שקל בחודש ובנוסף לפטור ממס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות בגין הפקדות המעסיק לביטוח פנסיוני.

יש לכם קרן השתלמות? הפקדות המעסיק עד שכר 15,712 שקל בחודש תהינה פטורות ממס כאשר הפקדות העולות על תקרה זו תהיינה חייבות במס בידי העובד ביום ההפקדה עצמה. הפקדת העובד עצמו אינה מזכה בהטבה.

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי