תשובות לשאלות בוערות בענייני ועדת גרמן

האם פוליסת הביטוח הפרטי שברשותי או זו שארכוש היום מחייבת את חברת הביטוח גם לאחר שיחולו החלטות ועדת גרמן?

בהחלט כן. חברת הביטוח לא תוכל לשנות את התנאים לאחר מכן מאחר ופוליסה כמוה כחוזה שאינו ניתן לשינוי. זו ההזדמנות לציין שפוליסות שירכשו בעתיד, החל ממאי 2015, יהיו ניתנות לשינוי על ידי חברות הביטוח הן במחיר והן בתנאי הביטוח. ולא בטוח שזה יפעל לטובתכם…

כיצד ניתן להתמודד עם ההשלכות של וועדת גרמן?

זה אולי מצער לשמוע שכך הם פני הדברים אבל כשיש ביטוח בריאות פרטי נקודת הפתיחה להחלמה גבוהה יותר.

פוליסת הביטוח המקיפה שברשותך כיום, או שתירכש היום, אינה תלויה בקופות החולים או בוועדות אחרות ולכן תהווה נכס ומשענת כלכלית עבורך ועבור בני משפחתך בעת משבר רפואי בשנים שתבאנה. מומלץ לדאוג לכך שהפוליסות שקיימות היום יהיו גם אלו שילוו את הילדים בהמשך חייהם.

ואם אין ביכולתי לרכוש היום ביטוח רפואי פרטי, מה בכל זאת מומלץ שאעשה?

המלצתנו המרכזית היא – לא להישאר תלויים לחלוטין בפתרונות הממסדיים!

חברות הביטוח מציעות מגוון רחב של פתרונות ביטוחיים בתקציבים שונים החל מעשרות בודדים של שקלים לחודש. למרבה הצער מדיניות הממשלה עשויה להשתנות. תקציבים אשר קל לנתב היום לפתרונות בריאות המוניים מועברים בשעת משבר כזו או אחרת (חילופי שלטון, שינוי פרסונלי במשרד הבריאות, תקופת מלחמה ועוד) לפתרון בעיות דחופות אחרות.

דוגמה בולטת מהחודש האחרון – מע"מ אפס. עשרות אלפי זוגות צעירים דחו את החלטתם לרכוש דירה לאור הבטחות השר הממונה הנוכחי ומי כמוכם יודע כיצד זה הסתיים… היום, זמן לא רב לאחר שכיכבו ההבטחות בעיתונים, יאלצו אותם זוגות לוותר על חלום הדירה או לחפש מקורות מימון למאות אלפי שקלים נוספים/

האם אפשר יהיה לבחור רופא מנתח או מומחה לאחר ה- 1 למאי?

מי שברשותו פוליסת ביטוח פרטית, או שירכוש כזו במתכונת הנוכחית, יהיה רשאי לבחור את הרופא המנתח. האחרים יאלצו לבחור מתוך רשימה קבועה ולשלם השתתפות עצמית על כל ניתוח.

מה בנוגע לתרופות מצילות חיים?

מי שברשותו היום פוליסה פרטית הכוללת תרופות יהיה זכאי לקבל כל תרופה שהרופא ממליץ עליה, גם אם אינה קיימת בסל התרופות. בפוליסה האחידה אין התייחסות לתרופות והשתלות.

אנחנו משפחה בת 4 נפשות – הורים + 2 בנות (14,9) - אם ברצוננו להצטרף לביטוח בריאות פרטי, באילו עלויות מדובר?

פוליסת בריאות מקיפה למשפחה לחודש עשוי לעלות פחות ממנוי חודשי לסלולר. יחד עם זאת, נלקחים בחשבון  גילאי המצטרפים ומצב בריאותם.

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי