הכל אודות הפנסיה שלנו

והפעם – שאלות מסקרנות במיוחד הנוגעות לפנסיה שלנו…

 

ש | מתי בפעם האחרונה מישהו אמר לך "אני ממש רגוע בנוגע לפנסיה שלי…"?

 

ת זה היה אולי לפני 5 שנים… ובכלל, לקוחות בודדים אמרו לי זאת במהלך הקריירה שלי כסוכן ביטוח.  ככלל, אני לא חושב שאנשים יכולים להיות רגועים אבל מטריד אותי במיוחד שהם לא אומרים "אנחנו לא רגועים" אלא מסתמכים על המחשבה שהם "מסודרים ממקום העבודה". אני יודע שלא כל מי שיש לו פנסיה ממקום העבודה יכול להיות רגוע ואני מציע לכל אדם להתחיל לברר באמת מה יש לו וממה הוא ייהנה בפנסיה שלו, ומה חסר לו באותה עסקת חבילה.   

ש | מה הכי מדאיג אותך בנוגע לפנסיה?

ת 1) התאמת החיסכון לצרכים האמיתיים בפנסיה. אנשים לא חוסכים מספיק כדי להגיע לפנסיה מכובדת.

2) מקרים של נכות או קצבת שארים – הפנסיה שיש לרובינו אינה עונה על כל הצרכים ואינה מותאמת לפי צרכי האדם ומשפחתו. מה שיכול להתאים לאחד לא בהכרח מתאים לאחר.

 

ש | מה הכי צריך להדאיג אותנו בנוגע לפנסיה?

 

ת | אותו הדבר. רוב האנשים ימשיכו לחיות לאחר גיל 64, לאחר שהם יפסיקו לעבוד, השאלה היא האם יהיה להם ממה לחיות ואם הם יוכלו לחיות בכבוד ובאותה רמת חיים בה חיו לפני שפרשו… יש חוסר התאמה בין הזכויות במקרים של מוות ונכות לבין הצרכים של משפחה. הקרן לא בהכרח מפצה על האובדן. קרן הפנסיה לא תמיד מתואמת לצורך האישי של האדם וזו הבעיה… האנשים בוטחים בהפרשה של המעסיק ובקצבת הנכות והשארים הקבועה בפוליסה – ואסור לבטוח רק בזה…

ש | מהו המרכיב החשוב ביותר שצריך להיות בפנסיה שלנו? ומהם יתר המרכיבים?

ת | הפנסיה מורכבת משלושה מרכיבים: חיסכון לגיל הפנסיה – קצבה חודשית לשארית חייו, קצבת נכות – במקרה וחס וחלילה לא יוכל לעבוד, וקצבת שארים למשפחה –  במקרה מוות עד גיל הפרישה.

המרכיב החשוב ביותר נקבע לפי השלב בו נמצא האדם בחייו. בגילאים בהם אנחנו עדיין מפרנסים, וכאשר עדיין יש ילדים בבית – הנושא הביטוחי הכי חשוב (נכות, שארים). בגיל הפנסיה – החיסכון הכי חשוב, אולם מאחר ולא ניתן לדאוג לחיסכון רק בגיל הפנסיה, חייבים לעשות זאת מוקדם יותר.

ש | מה הטיפ הכי חשוב שאת היכול לתת היום לחוסכים לפנסיה? ולצעירים שבניינו?

ת | הטיפ החשוב ביותר – לעשות התאמת צרכים לפני שיהיה מאוחר, כאשר יש עדיין לפנינו מספיק שנים גם לחסוך וגם לדאוג לעצמכם. לגבי אנשים צעירים – כמובן שככל שבהצטרפות אתה צעיר יותר תוכל לחסוך יותר… אני בהחלט ממליץ להצטרף לתכנית פנסיונית מיד כשמתחילים לעבוד באופן מסודר. ובכל מקרה, ובשום אופן, לא למשוך כל הזמן את הכספים הנצברים (כפי שאנשים נוהגים לעשות "בין עבודות" או במקרים אחרים).

ש | שמענו בעצתך, יש לנו פנסיה, התחלנו כבר להירגע… למה פתאום צריך כיסוי ביטוחי נוסף לקרן הפנסיה?

ת | קרן הפנסיה היא שבלונית, ולא עושה התאמה לצורך המשפחתי של כל מבוטח. כשעושים התאמה, לא יהיה כשל ביטוחי. .

ש | מרוב ניירת איבדנו את הצפון… ואנחנו כמובן גם לא מצליחים לעקוב אחר העדכונים הנשלחים אלינו בנוגע לפנסיה… מה עושים?

ת | פגישה אישית והתייחסות פרטנית ללקוח על ידי סוכן הביטוח יכולים לסייע לכל משק בית להתמודד גם עם בעיה זו.

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי