השוואת ביטוח דירה – כל מה שחשוב לדעת!

החלטתם לרכוש ביטוח דירה, שיהיה בשעה טובה!. עכשיו  חשוב לדעת איזה ביטוח לרכוש,

איזה סעיפים חשוב שיהיו בביטוח,

איך בכלל משווים את ההצעות השונות של חברות הביטוח?

ואיך יודעים בוודאות שהתאמנו את הביטוח לצרכים שלנו?

ביטוח מבנה הדירה

פוליסת ביטוח דירה ניתנת לרכישה כיחידה אחת של מבנה ותכולה , או לרכישת כיסוי אחד בלבד – מבנה או תכולה. ביטוח מבנה, כשמו כן הוא, מתייחס למבנה הדירה עצמה, הכולל: חלונות, דלתות, כלים סניטריים ותכולה נוספת המקובעת למבנה כגון: מזגנים, מתקני הסקה, שערים, סורגים וכדומה.

ביטוח מבנה בלבד (אשר לרוב נעשה לצורכי משכנתא או כאשר הדירה מושכרת לאדם אחר) מעניק פיצוי בכל אחד מהמצבים המפורטים: נזקי אש, נזקי מים ותיקוני אינסטלציה, פריצה או גניבה וכן כיסוי מפני רעידת אדמה שהוא כיסוי אופציונלי שניתן לבחירה.

הפוליסות המוצעות על־ידי חברות הביטוח הן פוליסות תקניות ואחידות. משמעות הדבר היא, שהכיסויים בפוליסות זהות בין החברות .

ההבדלים יהיו בסעיפים, בגובה ההשתתפות העצמית ובכתבי השירות השונים.

למשל, איזו חברת אינסטלציה מעניקה שירות ומהו פרק הזמן לטיפול, , מהו ההפרש הכספי ומה גובה ההשתתפות העצמית במקרה כזה.

ביטוח תכולה

פרק זה של הפוליסה מתייחס לכל התכולה הקיימת בביתכם החל מטלוויזיות, מחשבים ותכשיטים, דרך ריהוט וחפצי נוי וכלה בביגוד, משחקי הילדים ואף אוסף הספרים שלכם. עריכת ביטוח תכולה מצריכה הגעת שמאי לביתכם והערכתם של כל פריטי התכולה הקיימים בביתכם, בדוח מפורט אשר לפיו תקבע גובה הפרמיה, ולפיו ישולם פיצוי בעת נזק. לאחר עריכת הדוח תוכלו לבצע בו תיקונים קלים כמו שינוי ערכם של כמה פריטים בודדים או הוספה והורדה של פריטים אחרים. אין זה מומלץ לבצע שינויים גדולים מידי בדוח, שכן אז ייתכן ותגיעו למצב של תת ביטוח, שבו ערך התכולה המבוטח אינו תואם את ערכה האמיתי ובקרות נזק ישולם פיצוי יחסי.

גם פרק זה נכלל תחת הפוליסה התקנית והכיסויים שבו אחידים בין חברות הביטוח.

הנזקים המכוסים בפרק זה הם נזקי אש, פריצה וגניבה, נזקי מים (למשל שטיח שניזוק עקב נזילה ממושכת של מים) ואף כיסוי לתכשיטים ולדברי ערך מחוץ לדירה בעת אובדן או גניבה. בכל פוליסה ניתן לבטח תכשיטים מחוץ לדירה עד לתקרה קבועה ללא תוספת פרמיה.

כיסויים נוספים

בכל פוליסה לביטוח מבנה או תכולה, ישנם גם כיסויים נוספים, כגון: ביטוח צד ג' או רעידת אדמה, שבהם ניתן לראות ביתר קלות את ההבדלים בין הפוליסות השונות.

ביטוח צד ג' מתייחס לכיסוי הנזקים שייגרמו לאדם אחר או לרכוש אחר עקב רשלנות או אשמתו של בעל הפוליסה – כלומר שלכם. למשל נזילה בדירתכם שחלחלה לדירתו של השכן בקומה התחתונה או שקית זבל מטפטפת שהושארה מחוץ לדלתכם וגרמה לשכן אחר להחליק וליפול. בכל הפוליסות קיים כיסוי צד ג', כאשר ההבדלים מתייחסים לגובה הכיסוי המוצע ולעלותו. במרבית הפוליסות ישנו סכום ביטוח בסיסי ללא עלות ואפשרות הרחבת הכיסוי תמורת תוספת פרמיה.

ומה לגבי כיסוי רעידת אדמה? כיסוי זה  ניתן לרכישה לפי החלטתכם בעת עריכת הפוליסה. תוכלו לרכוש אותו עבור המבנה בלבד או התכולה בלבד גם אם הפוליסה כוללת את שני הפרקים. וגם גובה ההשתתפות העצמית הקבועה בפוליסה עבור נספח זה ניתנת להקטנה תמורת תוספת פרמיה. זהו הנספח היחידי שניתן לבצע בו שינויים מעין אלו, וכדאי לכם לברר מהן האפשרויות על ידי התייעצות עם סוכנות ביטוח.

חשיבות סוכן הביטוח

פוליסה היא מסמך משפטי מחייב, הן אתכם כלקוח והן את חברת הביטוח,

ולפיכך מהותי ביותר לרכוש את הפוליסה עם הכיסויים, הסעיפים והסכומים המדויקים והמתאימים ביותר עבורכם., וזה הערך המרכזי של סוכן ביטוח מקצועי ומהימן.

יותר מזה , בעת בעיה לא עלינו- אתם רגועים שאתם מכוסים ומישהו ידאג ללוות אתכם יד ביד ברגעים הפחות נעימים .

אשר לוי- סוכנות לביטוח בע"מ הוקמה לפני יותר מ-20 שנה ובה אנשי מקצוע מומחים בתחומם כמו גם מקצועיים ביותר. צוות המשרד מתמחה בתחום ביטוחי הדירות, כמו גם בתחומי ביטוח נוספים, וישמח להעניק לכם שירות ברמה שלא הכרתם ולסייע לכם להרכיב את הפוליסה המתאימה ביותר

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי