ביטוח רעידות אדמה – הדרך להתמודד עם הפרטים שלא ידעתם

לקוחות רבים אשר רוכשים ביטוח דירה או מחדשים את הביטוח הקיים דואגים לבצע השוואות, לקבל מחיר הוגן ולהוסיף – אם יחליטו – מספר כיסויים אשר כבר מוכרים כבעלי ערך. אחד מהכיסויים החשובים אשר נלקחים בחשבון על ידי בעלי דירות רבים הוא כיסוי לרעידות אדמה. מיקומה הגיאוגרפי של מדינת ישראל והסמיכות לשבר הסורי אפריקאי מעלה את הסבירות לרעידות אדמה משמעותיות באזור והרעידות האחרונות בטורקיה – על הנזקים הכבדים שנגרמו בחיי אדם וברכוש -רק מוכיחים זאת.

האותיות הקטנות (שווי שוק)

יחד עם זאת, ולמרות שרבים מוכנים לשלם את העלות השולית הנוספת בגין ביטוח רעידות אדמה, רבים מהמבוטחים אינם ערים לעובדה כי הביטוח אותו רכשו מכסה את עלות המבנה בלבד. למה הכוונה? בכל פוליסה תקנית ביטוח רעידות אדמה כולל רק את עלות המבנה, ללא עלות ערך הקרקע. כך יכול להיווצר מצב שאותם בעלי דירות שרכשו ביטוח רעידות אדמה אכן יקבלו פיצוי בגין המבנה וכל הצמודים והמחוברים אליו כגון תשתיות, ריצוף, דלתות, ארונות ועוד. אולם האם הפיצוי זהה לשווי הדירה בשוק? התשובה שלילית!

שווי הנכס-הדירה בשוק כולל את שווי המבנה וגם את שווי הקרקע. מי שמעוניין לקבל פיצוי ראלי הכולל את שווי שני המרכיבים לא יקבלו גם אם הוסיף לביטוח הדירה ביטוח לנזקי רעידות אדמה! על המעוניינים בערך הריאלי לרכוש פיצוי בשווי שוק אשר יכלול גם את ערך הקרקע וימנע ממצב בו במקרה הצורך יקבל חצי או שליש משווי הנכס כולו (שוויו של המבנה).

לתשומת ליבכם:

          פיצוי הכולל את ערך הקרקע מתקבל כאשר הוכר כי הנזק הוא טוטאלי (מעל 70%).

          הפיצוי הניתן למבוטחים שרכשו ביטוח בשווי שוק אינו גורע מהם את הזכויות על הקרקע בה עמד הנכס שלהם, וכך יוכלו גם לרכוש נכס חדש וגם לא לוותר על זכויותיהם.

          הביטוח מאפשר לבעל הנכס לא להיות תלוי בביטוחים של בעלי דירות אחרות בבניין אשר רכשו או לא רכשו את הכיסוי המורחב לפי שווי שוק ולהימנע מבירוקרטיה ומאבקים מיותרים.

          ביטוח זה ניתן להרחיב גם לסיכונים נוספים כגון התפוצצות בלון גז.

          ביטוח לפי שווי שוק אינו כולל את ביטוח תכולת הדירה או ביטוח צד ג' אותם יש לבטח בנפרד.

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי