עצות משפטיות וביטוחיות לזמנים קשים

בימים טרופים, כשהמדינה בוערת,  צריך להתכונן לכל.

הסלמות במצב הביטחוני מעוררות שוב ושוב תחושות לא נוחות בנוגע למצבים שלא היינו רוצים להגיע אליהם. רובנו אומרים לעצמנו "לי זה לא יקרה" ובכל זאת, למרבה הצער והיגון, לא ניתן להתעלם מהעובדות המצערות כל כך לפיהן הפיגועים נמצאים בכל מקום בארץ וכך גם הנפגעים. שוב אין זו רק נחלתם של המבקרים בעיר העתיקה או ביו"ש. הפיגועים חצו מזמן את גבולות מדינת תל אביב ונמצאים בכל מקום.

עבורכם, המתקשים להסתכל למצב בעיניים, וגם עבורכם – המתלבטים כיצד להגן על עצמכם ועל חיי יקירכם בדרך הטובה ביותר, העלנו בפני אשר לוי ובפני עורך דין יוסי גולדשמיט, מספר שאלות לא קלות בכלל. לקרוא ולהפנים.

אשר לוי

ש. אשר, כבר לא ניתן להתעלם מכך שכולנו חשופים לסיטואציות קשות. מה ניתן לעשות?

כאנשי משפחה אנחנו חושבים במיוחד על הילדים, ובמיוחד – מה יקרה להם ולמשפחתנו אם יקרה לנו משהו. למרות שרבים מנסים להדחיק, ובמיוחד ברצף האירועים האחרונים, שוב לא ניתן להתעלם… אז מה באמת עושים? אחת הדרכים להתמודד עם המצב באחריות ובבגרות היא לא להשאיר את הכל ליד הגורל או המקרה ולהיערך נכון הן מהצד הכלכלי והן מהצד המעשי.

מהצד הכלכלי – חובה עלינו לדאוג לתכנית שתאפשר למשפחה לחיות בכבוד תוך שמירה על רמת חיים הולמת הן במקרה של פציעה או מחלה וחס וחלילה, והגרוע מכל, מוות. בעלויות לא גבוהות ניתן להיערך עם פוליסות ביטוח חיים שמגנות על המשפחה ומפחיתות את התלות בסיוע כזה או אחר מהסובבים. בדרך זו גם נאפשר לסובבים ולתומכי המשפחה בזמן אסון להתמקד בצדדים המעשיים והרגשיים ולא בתמיכה הכלכלית.

ביטוח חיים

ש. אנחנו בני 30, עם הוצאות רבות. הפרמיות לביטוח חיים יכולות להצטבר להוצאה נוספת אשר תקשה עלינו מאוד

אין גיל לאירועים ביטוחיים או אסונות. כל משפחה צריכה וחייבת לעשות את סדרי העדיפויות שלה אך מעל הכל להבין שמסך כל ההוצאות המשפחתיות הוצאות הביטוח הן הקטנות אך החשובות ביותר והן שיתנו את המענה האמיתי בשעת הצורך. על ההורים לבדוק מה חשוב יותר ומה פחות, ולעיתים להתאים את סדרי העדיפויות לצו השעה.

ביטוח חיים

ש. אם חס וחלילה יקרה לנו משהו באירוע בטחוני, המשפחה לא מפוצה על ידי המדינה?

המשפחה מפוצה לפי מצבה המשפחתי אך הפיצוי לעולם לא יאפשר לה לחיות כפי שהייתה יכולה לו ראשי המשפחה היו נשארים בחיים. לא זאת אף זאת, המדינה אינה יכולה לספק מענה זהה למענה שאדם יכול לקבל אם דאג לעצמו וביטח את עצמו באופן אישי.

ש. האם הכיסוי אשר ניתן כתוצאה מפגיעה חבלנית זהה לזה הניתן כתוצאה מפגיעה אחרת?

חלק מהכיסויים הביטוחיים נותנים מענה רחב וגדול יותר בעת פגיעה כתוצאה מאירוע טרור או תאונה, במיוחד כתוצאה מגורם ההפתעה של המקרה.

ש. האם הכיסוי אשר ניתן כתוצאה מפגיעה חבלנית זהה לזה הניתן כתוצאה מפגיעה אחרת?

חלק מהכיסויים הביטוחיים נותנים מענה רחב וגדול יותר בעת פגיעה כתוצאה מאירוע טרור או תאונה, במיוחד כתוצאה מגורם ההפתעה של המקרה.

עורך דין יוסי גולדשמיט

ש. עו"ד גולדשמיט, צוואה לא מביאה מזל רע?

צוואה היא סגולה לחיים ארוכים.

ש. מה קורה במקרים בהם לא נכתבה צוואה?

מי שלא עושה דבר ונפטר חל עליו חוק הירושה. החוק מסביר כיצד לחלק את רכושו של הנפטר –  50% מהנכסים לבן הזוג והיתר לילדים בחלקים שווים.

ש. אז מה הבעיה?

החסרונות משמעותיים במיוחד כשהילדים קטנים. כאשר קטינים מעורבים החוק מחייב את מעורבות האפוטרופוס הכללי אשר מוודא שהאינטרסים של הקטינים מוגנים. פעמים רבות המעורבות חשובה (כבר היו מקרים שניסו לנשל קטינים מזכויותיהם), אולם באופן כללי הפרוצדורה מאוד מכבידה. ללא הסכמה של הכונס הראשי לא ניתן לעשות שום מהלך (לצורך העניין – אפילו לא למכור את רכבו של הנפטר).

חסרון נוסף – בעצם ההורשה לילדים יכול להיווצר מצב שלא מאפשרים להם ליהנות מזכויות אחרות. כך לדוגמה צעיר שיכול היה להיות זכאי להלוואת זכאות לרכישת דירה מאבד את זכותו משום שירש על פי חוק הצוואות חלק מהדירה שהייתה שייכת לאחד ההורים שנפטר.

ש. אז הצוואה בעצם פועלת לטובתנו?

נכון. במקרים בהם יש צוואה פועלים על פיה. כך ניתן לעקוף את נושא ולתכנן מה יקרה עם רכושך לאחר פטירתך. כשאין צוואה שעוקפת את המצב הזה אפשר לאבד זכויות. אנחנו עלולים לפגוע בילדים רק מחוסר ידיעה.

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי