תום עידן ביטוחי הסיעוד הקולקטיביים.

נגמר עידן הביטוחים הקולקטיביים, מה עושים?

הידעת? הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים בוטלו! אם אתם עובדים בחברות גדולות או לקבוצות אחרות בעלות כח קנייה, נהניתם עד היום מפרמיות אטרקטיביות במיוחד לביטוח בריאות ולביטוח סיעודי (על הסכנות התרענו כבר במאמר על ביטוח בריאות באמצעות קולקטיב שפורסם לפני כשנה)   אולם מעתה, כך קבעה המפקחת על הביטוח במשרד האוצר, הביטוחים הסיעודיים הללו לא יחודשו עוד! מה מהמשמעות? אם הביטוח הקיבוצי / הקולקטיבי שלכם עומד להסתיים חובה עליכם למצוא חלופה הולמת ולא להישאר ללא ביטוח. למאמר המלא ולפתרונות חלופיים

במקומות עבודה רבים, כגון בתי חולים גדולים, משרדים ממשלתיים, חברות ממשלתיות, חברות הייטק גדולות ועוד קיבלו העובדים ביטוח סיעודי קולקטיבי שיתרונו הגדול היה פרמיה מופחתת והליך חיתום קצר וכללי. בין חסרונותיו הבולטים – מזעור רשימת החריגים, נוסח פוליסה אחיד, הגבלת תקופת הביטוח ועוד ועוד.

בתחילת החודש פורסמה כתבה בכלכליסט בה תואר מצבה של זהבה. "זהבה עבדה קשה כל החיים כאחות בהדסה וחיכתה לפנסיה. מה היא אמורה לעשות עכשיו עם הנחיית האוצר להפסיק את הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים?" פוקס עתרה לבג"ץ באמצעות עמותת "כן לזקן" ועו"ד יפעת סולל.

מה עליכם לעשות אם גם אתם משתייכים היום לפתרון סיעודי קיבוצי?

עלותו של ביטוח סיעודי פרטי אכן גבוהה יותר אך הוא משקף את המציאות.

גילכם צעיר? ככל שתעברו לביטוח הסיעודי כשגילכם צעיר כך תבטיחו לעצמכם גובה פרמיה קבוע לכל החיים (הפרשי הצמדה למדד המחירים לצרכן). בנוסף תתחילו לצבור ערכי סילוק כך שביום מן הימים תוכלו להפסיק לשלם לביטוח הסיעוד ועדיין להיות מבוטחים

מה מבטיחה הפרמיה בנוסף לתזרים המזומנים החודשיים? הפרמיה מבטיחה למבוטח ערך צבור לזכויות לכיסוי סיעודי; אם תפסיקו לשלם את הפרמיה במהלך חיי הביטוח, אומנם לא תקבלו את מלוא הכיסוי הביטוחי אותו הייתם אמורים לקבל אם תהפכו לסיעודיים, אלא כן תיהנו ממה שהספקתם לצבור בתקופה בה שילמתם את הפרמיות ("ערך מסולק"). במקרה של פרמיות משתנות (כמו בפוליסות קולקטיביות) הסכום לא נצבר לטובתכם ולא תיהנו ממנו כלל.

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי