כל מה שחייבים לדעת לפני שבוחרים את הגן לילד – ראיון עם קרן איוס, יו"ר ח.י.ב.ה

מתברר שהבחירות שבאמת לא נותנות לנו מנוח, אינן הבחירות לכנסת אלא דווקא לגן של הילדים בשנת הלימודים הקרובה…

אז פרטי או ציבורי, במסגרת קטנה או גדולה? עם חצר או בלי? להסתמך רק על "תחושת בטן"? העיקר שתעברו על כל סעיפי הצ'ק ליסט ותוודאו שלגן יש ביטוח…

שוחחנו עם הגב' קרן איוס, יו"ר ח.י.ב.ה (האיגוד הארצי למסגרות חינוך פרטיות) במטרה לקבל ממנה המלצות לגננות ולהורים לקראת ההרשמה הקרבה למסגרות השונות. אין ספק, האחריות למציאת הגן המתאים והבטוח לילד היא של ההורים בעוד שהאחריות להתנהלותו של גן בטוח, איכותי עם ילדים מאושרים והורים מרוצים – מצוי אצל הגננות.

גננות? גן מעולה שווה שיווק!

לגננות ממליצה קרן לשווק את הגן בדיוק כפי שהוא בחיי היום יום. הקפידו בכל יום וגם בימי ההרשמה שהגן יראה בטוח, רענן ומזמין. בימי ההרשמה דאגו לשווק את הגן (כן, כן, אין כבר "מובן מאיליו", יש תחרות):

ומילה בנוגע לצהרונים – כל הנאמר רלוונטי גם לבעלי צהרונים!  

לפרטים על התקשרות לחיבה:

הורים? האחריות גם שלכם!

פברואר הוא חודש ההרשמות וכל הורה מעוניין שהילד שלו יהיה ב"גן מעולה" עם "גננת מדהימה". אז איך מוודאים שזה יקרה?

בגן ציבורי פרמטרים רבים – הקשורים לאיכות ותקינות המבנה וגם לסביבה החינוכית – נבדקים על ידי גורמים ממלכתיים לפי דרישות שנקבעו מראש על ידי משרד הבריאות, בטיחות הג"א, פיקוד העורף וכיבוי אש וחלקם גם מפוקחים במהלך השנה (פיקוח על סביבה חינוכית על פי גיל). הורה מקבל זימון לאזור הרישום ומשם הוא יכול לבחור בין מספר אופציות.

בגנים הפרטיים זה ממש לא עובד… ההחלטות מצויות רובן ככולן בידי ההורים – מיקום בטיחות המבנה, הכשרת הצוות, הניקיון, ביטוח הילדים, המבנה והצוות ועוד ועוד.

אז מה מומלץ לבדוק כאשר אתם מעוניינים לבחור גן לילד?

הדברים הבסיסים והחשובים ביותר ביטחון ובטיחות. ניקיון סדר וארגון. סניטציה ובסטריליזציה. אל תהססו לבדוק כיצד נראים המטבח, השירותים ואזורי ההחתלה, האם הריהוט מקובע לקירות, האם הסביבה בטוחה ומותאמת להתפתחות הילדים על פי גילם, כולל משחקים ומתקנים תקינים.

ביטוח. ביטוח. ביטוח.

אל תתביישו לבקש לראות האם הגן מבוטח. מה צריך לכלול הביטוח? ביטוח הילדים וסקר ביטוח מקיף, ביטוח מבנה וביטוח הצוות. גן שמבטח הוא גן שלוקח ברצינות את עבודתו, לוקח אחריות על הילדים, הצוות והמבנה. מה זה אומר? ניתן להעריך שגן שלוקח ברצינות את היבטי הביטוח השונים ייקח בשיא הרצינות גם אתכם ואת ילדכם.

מה עוד?

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי