מעוניינים לרכוש נכס? הימנעו מ'עיניים גדולות'. ראיון עם יועץ נדלן

שמעון מלקר, יועץ נדל"ן בסוכנות אנגלו סכסון, סניף מודיעין: אם יש באפשרותכם – קנו היום נכס. אולם הימנעו מ"עיניים גדולות". לעיתים עדיף לשכור דירה מאשר להיכנס להתחייבויות שלא ניתן לעמוד בהן.

הצגנו בפני שמעון מספר שאלות שלא ניתן להימנע מהן:

ש |  מניסיונך, מהו האתגר הגדול ביותר ברכישת דירה?

ת האתגר הגדול ביותר הוא לעמוד בהחזרי המשכנתא. רבים לא עומדים בהחזרים כי הם "קופצים מעל הפופיק". עיניים גדולות הן בעיה גדולה. אם אינך מסוגל להתחייב עדיף לשכור דירה. אולם אם החלטת לרכוש, וודא שאתה מסוגל לעמוד בהחזרים וגם לאפשר לעצמך המשך חיים איכותיים. בבנקים נוהגים לומר שגובה ההכנסה נטו אמורה להגיע להחזר החודשי פי 3. אם החזר ממוצע הוא של 4,000 ₪ ההכנסה למשק הבית נטו צריכה להגיע ל- 12,000 ₪ נטו לפחות, רק אז יאשרו את המשכנתא. יש לקחת בחשבון גם שצרכי המשפחה משתנים ולעיתים קשה להצטמצם כמו שחושבים בהתחלה. מומלץ לקחת יועץ משכנתאות ולא להתפתות לכל משכנתא שמוצעת.

ש | מה הטיפ הגדול שלך למי שמעוניין לרכוש דירה בתקופה זו?

ת | אני ממליץ לכל מי שיש באפשרותו לא לחכות ולקנות נכס, אפילו בקבוצת רכישה. עדיף להכות בברזל בעודו חם. אם החלטתם על קבוצת רכישה – בדקו את ההיסטוריה שלה ושל החברה המשווקת ובקשו לראות פרויקטים נוספים שבנתה. נכון, בקבוצת רכישה יש סיכון (דמי רישום לדוגמא) אבל יש כדאיות כללית לביצוע העסקה. יכולה להיות זליגה של 30-40 אלף ₪ אבל לא מעבר.

ש | אז לקנות או לא לקנות דירה להשקעה?

ת מי שיש באפשרותו – זה הזמן לרכוש דירה, במיוחד דירות של 3 חדרים. מחירי השכירות נסקו גבוה ולא רואים סיבה למגמת ירידה. באזור המרכז שכירות יכולה להגיע ל 4,000 עד 4,200 ₪ ודירות גן מ-  4,500 ₪. בחישוב פשוט – ניתן להגיע לתשואה של למעלה מ- 2.5%. תשואה גבוה יותר ממה שמוצע בפיקדון בבנק.

ש | כבעל משפחה עם ילדים קטנים, למה עלי לשים לב לפני בחירת העיר והאזור המועדפים עלי ברכישה?

ת שימו לב לקרבה של בתי ספר. פעמים רבות בתי הספר נמצאים בשולי השכונה ואינם נגישים לילדים. אם לא לוקחים עובדה זו בחשבון עלולים זוגות למצוא את עצמם בבעיה יום ימית. כמובן שיש לקחת בחשבון גם קרבה של גני שעשועים ומרכזי קניות.

ש | האם ניתן לאפיין את הלקוחות המתלבטים לעומת אלו שמצליחים לסגור עסקה מהר ברכישה?

ת רב הלקוחות מתלבטים ולא סוגרים עסקה מהר. אולם עכשיו, לאחר שהתפוגג הרעיון של מע"מ 0 הקונים חוזרים לשוק וההתלבטות לא נמשכת יותר מכמה ימים. חשוב לדעת שבשוק של מוכרים רבים וקונים רבים הראשון שמציע את ההצעה, הוא הזוכה.

שמעון מלכרshimonmalkar@hotmail.co.il

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי