הצצה לאירוע ביטוחי במשפחתו של סוכן ביטוח (כי אף אחד לא באמת מוגן)

מתברר שאירועים ביטוחיים לא פוסחים על סוכני ביטוח ובני משפחותיהם. השנה נכנסו למערבולת הביטוחית גם אשר לוי ואחיו התאום ישראל, אשר חלה במחלה קשה.

ישראל לוי הוא אחיו התאום של אשר לוי, מנהל רשת חנויות אנג'ל בארץ ובעל וותק של 22 שנה בחברה. נשוי פלוס 4 ומתגורר במזכרת בתיה. 

ש |  אני מבינה שהשנה הזו הייתה לא פשוטה עבורך…

ת | נכון. בדצמבר גיליתי גוש בצוואר. בתחילה התעלמתי, עד שהרופאה בבית החולים שלחה אותי לבדיקות שגילו שיש לי גידול שיש להסיר. עברתי את הניתוח בשר"פ של שערי צדק, אצל פרופסור שיסל. הייתי מבוטח בביטוח קולקטיב דרך העבודה של אשתי. למרבה הפלא התברר לי שלמרות שגם אני וגם ילדי היינו מבוטחים באמצעות ביטוח הקולקטיב, ואף הייתה לנו פוליסה חתומה המעידה על כך, בפועל לא נגבה ממני כסף והביטוח לא "תפס".

ש | מה עושים כשמגלים כזה דבר בזמן כל כך קריטי?  

ת | פניתי לאשר אחי, שהוא גם סוכן הביטוח שאצלו אני מבוטח. אשר ניהל מלחמה מול חברת הביטוח וייצג אותי כלקוח. באמצע התהליך הם הסכימו להכניס את הילדים ואותי לפוליסה לפי המצב הבריאותי בו הייתי לפני שלוש שנים (דהיינו – לפני שחליתי). אנחנו השלמנו את הפרמיה והם לקחו אחריות ולאחר מאבק שילמו על הניתוח וההוצאות הנלוות.

לאחר חודש ביקש אשר שאעביר לו את המסמכים על המחלה. הגשתי לו את כל המסמכים וקיבלתי סכום חד פעמי משמעותי שהגיע לנו. ברגע האמת ברור לי שכאשר שצריך עדיף להיות מבוטח

ש | למה הסכמת לספר את הסיפור שלך?

ת | סוכן ביטוח שמלווה אותך יכול לייעץ ולעזור גם אם מדובר בביטוח ספציפי בו אתה לא מבוטח דרכו. למשל בקולקטיב או בעבודה.

אני מאמין ומקווה שאנשים יסיקו מסקנות ויבינו שחשוב להיות מבוטח בביטוח פרטי אצל סוכן שמכיר אותך. אם הייתי מסתמך רק על הביטוח של קופת החולים – למרות שאני מבוטח בביטוח זהב – הייתי צריך להוסיף עוד ארבעים אלף ₪ או להתפשר על בדיקות ועל מנתח. אסור לשכוח גם את מרכיב הזמן – נותחתי לאחר שלושה שבועות וללא הביטוח יש שנאלצים לחכות חצי שנה!

ש | כל השנים הללו פשוט הרגשת שברגע האמת תהיה מוגן ובטוח?

ת | נכון. מבחינתי עשיתי הכל והרגשתי מוגן ובטוח. לכן, בנוסף על סוכן צמוד, אני ממליץ גם לבדוק הניירת עצמה. טעויות מתרחשות ועדיף שלא לגלות זאת בשעת צרה. אף אחד לא מחוסן, גם לא אח של סוכן ביטוח.

ש | אם היית יודע לפני כמה שנים את מה שאתה יודע היום, מה היית משנה?

ת הייתי מוודא שהפוליסה שאני מקבל ביד זהה למה שסוכם ודובר עליו. גם כאן, בביטוחים שאני מבצע אצל אשר אחי, אני מתעקש על הרבה דברים…

ש | אז מה אתה מייעץ היום לחברים ומכרים שלך?

ת אני יודע שלא כל אחד יכול לרכוש את כל הביטוחים אבל בדברים שמסכנים חיי אדם אני לא ממליץ להתפשר. 

ש | כסוכן ביטוח האם יש מסר אשר לדעתך הציבור פשוט לא מבין?

ת אני קצת מתוסכל מזה שלא הצלחנו לחדד את הצורך בסוכן ביטוח. בעקבות המאבק על דמי הניהול והעמלות הציבור עדיין לא מבין שגם סוכן ראוי לקבל תשלום על עבודתו. לא ממש ברור לו ההבדל בין תיק שמנוהל על ידי סוכן לבין תיק שמנוהל על ידי ביטוחים ישירים וללא סוכנים. למרבה הצער הדבר מתגלה רק בשעת הצורך כשיש מקרה ביטוחי… באופן אישי אני מרגיש את זה בחיי היום יום… ברחוב, בבית הכנסת, או סתם במפגש חברתי פונים אלי אנשים אשר מתמודדים עם מקרה ביטוחי ומגלים כמה טוב שיש מישהו שניתן להתייעץ אתו, לקבל יחד אתו החלטות הרות גורל… ולהיחלץ ממצבים יוצאי דופן. אני ממליץ לכולם לקרוא את הראיון עם אחי ישראל.

ש |אז מה תאחל לעצמך וללקוחותיך?

ת שתהיה שנה טובה שבה לא יצטרכו אותנו!

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי