רוכשים דירה חדשה? אל תוותרו על עצה של עו"ד

העצה של ליאור כחלון, עורך דין: ישנן מספר נורות אזהרה המעידות על עסקה מסוכנת או בלתי כשרה. אל תוותרו על בדיקה יסודית.

הצגנו בפני עו"ד כחלון מספר שאלות מהותיות:

מה הטיפ הגדול שלך למי שמעוניין לחסוך כסף על עורך דין?

עסקת רכישת דירה או מכירתה היא בדרך כלל אחת העסקאות הגדולות והמשמעותיות ביותר בחייו של אדם. בביצוע עסקה זו, חשוב ביותר לקבל יעוץ משפטי נכון וייצוג של עורך דין העוסק בתחום. לעיתים רבות מה שנראה זול עלול להיות לבסוף יקר, לכן חשוב לקבל את הליווי המשפטי מעורך דין מנוסה ומיומן, ובפרט שעלויות הייצוג המשפטי כיום, אינן גבוהות במיוחד, באופן יחסי.

הפרטים הקטנים – להתעכב או להתקדם ולא להרוס עסקה?

בעסקאות מקרקעין ישנם פרטים מהותיים העלולים לחשוף את הלקוח לסיכונים כבדים, סיכונים שבהחלט חשוב לטפל בהם כראוי. אך ברור שמנגד, קיימים גם עניינים של פרטים שבוודאי לא כדאי להרוס בגינם עסקה, ושלעיתים השווי הכספי של אותם פרטים קטנים, נמוך בהרבה ממה שהלקוח יכול להפיק מהעסקה בכללותה. לכן יש לבחון באיזה פרט מדובר, ובהתאם להחליט כיצד לפעול.

מהם איתותי האזהרה אליהם יש לשים לב?

איתותי האזהרה יכולים להיות רבים ומגוונים, ישנן נורות אזהרה המעידות על עסקה מסוכנת ו/או בלתי כשרה וישנן כאלה שרק מצריכות בדיקה מעמיקה ויסודית יותר. אתן מספר דוגמאות בודדות, המתייחסות בעיקר לרוכשים:

השכרת דירה – להוריד חוזה אחיד מהאינטרנט או לפנות לעורך דין מומחה בתחום ולהשקיע עוד אלפי שקלים?

בעסקאות של השכרת דירה, המשכיר מעמיד לשימוש השוכר את הנכס היקר שלו. ניתן להעריך כי אכן ישנם רבים המסתפקים בחוזה סטנדרטי שמצאו באינטרנט או שחבר העביר להם. אך הדבר אינו מומלץ ועלול להיות מסוכן ביותר, שכן בחוזי שכירות חשוב ביותר לוודא, למשל, כי המשכיר יקבל בטוחות מספיקות והגנות נכונות, בפרט כנגד מצבים בהם שוכרים אינם רוצים להתפנות מהנכס, או שההמחאות שמסרו אינן מכובדות, והמשכיר נזקק להליכים משפטיים. לכן חשוב שיהיה ליווי מקצועי של עורך דין מנוסה ומיומן גם בעסקאות השכרה, דבר שעשוי לחסוך נזקים ועלויות רבות בעתיד.

אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוו"ד משפטית, יעוץ משפטי או תחליף ליעוץ משפטי; התוכן דלעיל הינו כללי ואינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך עליו עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד. בכל רכישת/מכירת נכס מקרקעין מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני מקרקעין.

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי