כיסוי רפואי עבור תרופות שאינן בסל הבריאות קובע את גורלכם

במלחמה בסרטן, מה שיכריע את ניצחונך, הוא הטיפול התרופתי שתקבל. במאמר זה, נפרוש בפניכם איך כיסוי לתרופות שאינן בסל הבריאות מציל חיים

החיים מרגישים טוב והלוואי ויימשכו לנצח, ללא הפתעות או קטסטרופות.

כולנו שואפים לחיים נטולי מצבים בלתי צפויים, כאשר הבריאות ואיכות החיים שלנו נשמרת לנו וליקירינו. לצערנו, המציאות מחייבת אותנו להתמודד לעיתים, לגמרי בפתאומיות, עם התפרצות של מחלה קשה והצורך לטיפול רפואי שאינו שגרתי.

במצבים כאלה, קיימת תכונה אנושית טבעית לשאול "איך לא דאגתי למצב כזה עוד כשהייתי בריא?" וכמה שזה נשמע קלישאתי, בדיעבד, כולנו חכמים.

במצבים פתאומיים אלה, מעבר להתמודדות הפיזית עם המחלה, החולה נאלץ להתמודד עם דאגות כמו "מהיכן אשיג את התרופה היקרה הזאת?" ומצב כלכלי לא פשוט.

בנוסף להתמודדות האישית של אותו חולה, גם המשפחה היקרה לו נכנסת למצב כאוטי, הן מבחינה מנטלית והן מבחינה כלכלית.

שורה תחתונה : ניתוחים, טיפולים ובטח תרופות שאינן בסל הבריאות, יוצרות קושי עבור חולים רבים ומשפחתם בישראל שאינם מבוטחים באופן פרטי ומחייבת אותם להתמודד עם מציאות חדשה לא קלה בכלל.

המציאות הזאת היא לא גזירת גורל ויש לה פתרון.

לדאוג מראש לכיסוי ביטוחי לתרופות שאינן בסל הבריאות

פוליסה לתרופות מיוחדות אשר אינן בסל הבריאות הממלכתי או שאינן מכוסות בכיסוי הנוסף של קופות החולים.

סיפורה של ג' 

ג', אשר חיה חיים "רגילים" לחלוטין, הופתעה לגלות במהלך שנת 2019 כי אובחנה כסובלת מלוקמיה מיאלואידית.

החלטת בית החולים לגבי הטיפול המתאים לה, הייתה לטפל בה באמצעות טיפול רפואי הכולל 7 זריקות בחודש במשך 9 חודשים כדי להעניק לה סיכוי להחלמה מלאה מהמחלה.

לאחר מספר חודשי טיפול נמצא כי הטיפול התרופתי שהחליט בית החולים לא עזר בריפוי המחלה. הומלץ לג' טיפול חלופי על ידי תרופת דקוגן, אשר תיטול אותה במשך 5 פעמים בכל חודש.

קופת החולים בה ג' חברה, דחתה את בקשת בית החולים לממן לג' את התרופה דקוגן, אשר עשויה להציל את חייה, בטענה כי הטיפול הקודם לא עזר, לכן אין סיבה לנסות את הטיפול החלופי המוצע.

בשל מצבה הרפואי של ג', בית החולים הגיש ערעור לוועדת חריגים לממן את הטיפול התרופתי החלופי, אך גם הפעם קיבל תשובה שלילית, אלא אם יוכיחו לקופת החולים כי שני טיפולים מהטיפול המוצע יוכיחו את יעילות התרופה.

עלות שני הטיפולים האלה מסתכמת בכ -27,000 ₪, אותם צריכה לממן ג' מכספה, כאשר אינה יכולה לעבוד באופן רגיל בשל מחלתה.

נציין כי, בקופת החולים של ג', השב"ן (שירות בריאות נוסף המשולם כל חודש) מתהדרים בכיסוי תרופות שאינן בסל, אך אין מדובר בתרופות מצילות חיים.

לאור מצבה, ג' הופנתה לעמותת "חברים לרפואה" אך נענתה כי הטיפול הספציפי הזה אינו ברשותם ולכן גם הם לא יוכלו לסייע.

בימים אלה ג' עדיין בניסיונות להשיג את התרופה ותרומות לשם מימונה, כאשר מצבה הבריאותי ממשיך להידרדר. תשובתם האחרונה של קופת החולים בה חברה ג' היתה כי התרופה דקוגן אינה בסל הבריאות שלהם, למרות שהיא נמצאת בסל הבריאות של משרד הבריאות והם לא נותנים הנחות לתרופות מצילות חיים.

לצערנו הרב, המצב בישראל מוכיח כי ג' לא לבד ולסיפור האימה הזה יש שותפים רבים אשר ידם אינה משגת לקבל טיפול תרופתי מציל חיים.


מתוך תקנון השבן של קופח כללית
לתקנון השב"ן לחצו כאן

אשר לוי סוכנות לביטוח, קוראים לכל אחד ואחת, שקראו את מצבה של ג' לפנות לסוכן הביטוח ולקבל ייעוץ לכיסוי ביטוחי עבור תרופות שאינן בסל הבריאות.

לבחינת הכיסוי הביטוחי שלכם, שלחו ווטסאפ 


שלח ווטסאפ

לבחינת הכיסוי הביטוחי במייל 


שלח מייל

אשר לוי סוכנות לביטוח (2011) בע"מ הינה סוכנות לכל סוגי הביטוח – מביטוח אישי, עסקי ויעוצים למיניהם. הסוכנות מתמחה בביטוחים למוסדות חינוך ממלכתיים ופרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעולות
דיגיטליות

כלי רכב
דירה
עסקים
נסיעות לחו"ל
הגיל הרך
הר ביטוח

קבלו הצעה לביטוח גנים
ממחשבון הביטוח שלנו

בדיקת תיק ביטוחי

לבדיקה מקיפה של התיק הביטוחי